Motorblok
Bij Claes Revisie wordt de motorblok in zijn afdeling allereerst gereinigd. Daarnaast wordt de blok nog eens volledig opgeschuurd om zo een mooi egaal resultaat te verkrijgen. Voor de verdere bewerking van de blok maken we een onderscheid naargelang de opbouw van de motorblok.
- Vaste blokken worden geboord tot op 0.05 mm van de eindmaat. Dan worden ze gehoond zodanig dat ze de juiste zuigerspeling hebben.
- Bij blokken met natte voeringen worden enerzijds deze natte voeringen verwijderd. Anderzijds wordt de kraag gereinigd, opgemeten en indien nodig bewerkt.
- Blokken met droge voeringen worden als volgt bewerkt. De oude voeringen worden verwijderd (uitgeperst of uitgeboord) en daarna worden er nieuwe droge voeringen ingeperst. Die nieuwe voeringen worden op hun beurt tot op 0.05 mm van de eindmaat geboord. Daarna worden ze gehoond zodanig dat ze de juiste zuigerspeling hebben.
Naast bovenstaande bewerkingen kan het ook zijn dat we nog een aantal andere bewerkingen moeten uitvoeren. Dit moet echter geval per geval worden bekeken. Voorbeelden hiervan zijn de lijn van de motorblok honen of boren, de motorblok vlakken of de kragen van de voeringen aliseren.
Als deze bewerkingen achter de rug zijn, dan gaat de blok naar de montageafdeling.
Bekijk de andere stappen in het
revisieproces
Hoe kunnen we
helpen?
Vragen over Claes Revisie of behoefte aan meer informatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier.