Balanceren

Waarom balanceren we?

Trillingen, meestal veroorzaakt door onbalans geeft aanleiding tot vroegtijdige slijtage van lagers. Hierdoor kunnen storingen ontstaan (dus stilstand) en onnodige kosten. Bovendien lopen trillingsvrije delen geruislozer wat het werkklimaat alleen maar kan verbeteren.  

Onze balanceermachine

Wij beschikken over een harde balanceermachine, die zowel over riem- als cardanaandrijving beschikt, met een meetinstrument SCHENCK CAB 920.

    • Meten van dynamische onbalans in 2 vlakken of drie vlakken.
    • Meten statische onbalans.
    • Meten koppel onbalans.
    • Automatische tolerantie compensatie.
    • Vector en numeric display.
    • Mogelijkheid tot eenmalige compensatie, spie compensatie of index balanceren.
    • Rotor specifieke calibratie.

Wij balanceren volgens de ISO 1940 norm.

De maatstaven gaan van G 0,4 tot G4000. 
De meest courante zijn :

    • G 16 voor de niet kritische onderdelen
    • G 6,3 standaard balans
    • G 2,5 precisie balans

Wat balanceren we?

Assen, Rotoren, Snaarschijven, Ventilatoren, Slijp rollen (voor o.a. papierindustrie,…), Krukassen voor motoren (industrie, transport,wedstrijd motoren), Compressoren, Cardanassen (aandrijfassen voor trucks,machines,..), kortom alle roterende onderdelen met een gewicht tussen 8kg en 1000kg, een lengte tot 4000mm en met een diameter tot 1600mm. Mogelijkheid dynamische te balanceren in één, twéé of drié vlakken voor gelede assen.

CE gekeurd

Zoals steeds kiest Claes Revisie enkel voor kwaliteit en veiligheid! Daarom voldoet ook deze modernisering aan alle Europese normen en heeft ze het CE Certificaat ontvangen.

Duidelijke testrapporten

De klant krijgt steeds een duidelijk leesbaar en verstaanbaar testrapport mee. 

Claes Revisie

Pioniers in kwaliteitsrevisie

Vragen over Claes Revisie of behoefte aan meer informatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier.