Brandstofpompen en verstuivers
Uniek aan Claes revisie is dat we onze eigen Bosch en Delphi Diesel service hebben. We kunnen de brandstofpomp dus volledig binnenshuis reviseren. Hierdoor hoeft de pomp niet naar een ander bedrijf waardoor weer heel wat kostbare tijd en (transport)kosten worden bespaard.
Wij onderscheiden volgende groepen van injectiepompen:
- Bosch lijnpompen: In eerste instantie gaan we de pomp demonteren. Dan gaan we kijken naar de slijtage of schade van de pomp. Op basis van deze analyse wordt beslist welke onderdelen vervangen moeten worden (bv. dichtingen vervangen, de lagers vervangen, de regelaar en de voedingspomp reviseren). Ten slotte wordt de pomp getest en afgesteld.
- Rotatieve pompen: De werkwijze is volledig identiek als punt 1. Deze pompen worden getest op onze Hartridge AVM2 bank.
- PLD pompen, Unit Injectorpompen: Deze pompen testen we (elektronisch) op onze Rabotti-bank. Hier gaan we steeds dichtingen, veren en rollers vervangen.
- Common rail pompen: Die vervangen we standaard in ruil.
Daarnaast maken we ook nog een onderscheid tussen volgende types van verstuivers. Afhankelijk van de slijtage of schade wordt het neusje van de verstuivers vervangen. Na revisie worden alle onderdelen terug gemonteerd.
- 1-traps verstuiver: worden getest op de hartridge bank.
- 2-traps verstuiver (inclusief naaldbewegingssensorverstuiver): worden getest op de EPS bank.
- Common Rail verstuiver: worden getest op de EPS bank.
- EUI (Electronic Unit Injector): worden getest op de Rabotti bank.
- HUI (Hydraulic Unit Injector): worden getest op de Rabotti bank.
EPS 205: volautomatisch en nauwkeurig testen van dieselinjectoren.
Sinds eind vorig jaar heeft Revisiebedrijf Claes & Zonen zich de EPS 205 aangeschaft. Hierbij biedt ons bedrijf een nog betere service aan onze klanten, voor het testen van de common rail injectoren op een snelle en nauwkeurige, veilige en economische manier. Deze is geschikt voor het testen van vele types van dieselinjectoren.